Vissza

A tanulók szöveges értékelése a második évfolyam végén



A szaktárca a veszélyhelyzetre tekintettel bővítette a tanév végi szöveges értékelés lehetőségét. A 2019/2020. tanítási év végén a második évfolyamon az intézményvezető döntése alapján lehetőség van az osztályzatok helyett szöveges minősítéssel kifejezni.

 

 

Nemrég jelent a 11/2020. (VI. 04.) EMMI-határozat a tanulók értékeléséről a második évfolyam végén, amelynek értelmében – a veszélyhelyzetre és az elrendelt digitális tanrendre tekintettel – a 2019/2020. tanítási év végén a második évfolyamon az intézményvezető döntése alapján lehetőség van az osztályzatok helyett szöveges minősítéssel kifejezni, hogy a tanuló kiválóan, jól vagy megfelelően teljesített vagy felzárkóztatásra szorul.

Nem veszélyhelyzetben egyébként az első évfolyamon félévkor és év végén, a második évfolyamon pedig félévkor kell szöveges minősítéssel kifejezni a tanuló értékelését, de a második évfolyam végén és a magasabb évfolyamokon félévkor és év végén is előírhatja az iskola pedagógiai programja eltérő jelölés vagy szöveges értékelés alkalmazását jóváhagyott kerettanterv vagy az oktatásért felelős miniszter engedélyével. Az EMMI-határozat erre most általánosságban adott engedélyt.

2020-06-12 | dr. Klész Tibor | Jogszabályfigyelő

Szeretnék ilyen híreket kapni >>